- 2021. június 7., 17:53
Nemcsak szerte a világban, hanem Magyarországon is látványosan növekszik az e-sportfogadási oldalak népszerűsége.
Hirdetés

Amióta világ a világ, az emberek szeretik a látványos sportokat, az izgalmat és a kockázatot – hát még a három dolgot egyszerre. Az internet – mint az élet megannyi más területének működését – a sportfogadási szokásokat is alaposan átalakítja, a világban zajló trendekhez pedig a hazai szokások is igazodni látszanak.

A hagyományos sportfogadási formák és az e-sport fogadási formák közötti harc persze elég egyoldalú küzdelem: a virtuális fogadóirodák stratégiai előnyben vannak, ráadásul az utóbbi 12-18 hónapban a koronavírus miatt kialakult helyzet is az irányukba hatott kedvezően. És ez még nem minden: az e-sport is egyre népszerűbb, a versenyzőket és csapatokat neves gyártók karolják fel. Az e-sport fontosságát jelzi, hogy a hazai szerencsejáték szektor legnagyobb szereplője, a Szerencsejáték Zrt. két hónapja kötött egyezséget a Magyar E-sport Szövetséggel (HUNESZ), amely alapján előbbi a hazai e-sport világ meghatározó támogatójává válik. Ezzel párhuzamosan természetesen megjelentek az e-sport események is, amelyek közül sokra lehet már most is fogadni.

Noha a Szerencsejáték Zrt. felületén is sokféle eseményre lehet fogadni, az e-sport szerelmesei, illetve akik fogadni is szeretnének az eseményekre, számos alternatív lehetőség közül választhatnak. A 22 Bet és a hozzá hasonló oldalak remekül használták ki az e-sport népszerűségének növekedését valamint azt, hogy a koronavírus miatt az emberek a négy fal közé szorultak – ilyenkor jobb híján az ember jóval több időt tölt a kedvenc elfoglaltságaival. Az e-sport számára egyébként tényleg minden kedvezően alakult, hiszen a koronavírus nemcsak az embereket szorította a négy fal közé, hanem rengeteg sporteseményt is a padlóra küldött. Hogy mást ne mondjunk, a hamarosan kezdődő labdarúgó EB sem 2021-ben került volna megrendezésre, az eredeti menetrend szerint tavaly nyáron került volna rá sor.

Hogy az e-sport mekkora tömegeket képes megmozgatni, azt a számok remekül mutatják. A Föld lakosságának harmada, nagyjából 2,8 milliárd ember érintett az e-sportban valamilyen módon, és a nézők száma is szépen növekszik: közel 700 millióra tehető. A hazai szektorra vonatkozó becslések alapján nagyjából 3,8 millió ember játszik, az e-sport iránt nézőként érdeklődők száma pedig 5-600 ezer közé tehető. A fogadási szektor mérete is kezd hatalmassá válni, 2020-ban elérte az 1 milliárd dollárt az e-sporthoz köthető fogadási tevékenységekből származó bevétel – a hazai adatokat itt ugyanakkor nehéz megbecsülni, mert a nemzetközi oldalakon fogadó magyar játékosok bevételére vonatkozó információk finoman szólva is hiányosak.

Noha a legtöbb platform telefonos/táblagépes alkalmazást is kínál, egyelőre a PC-n leadott fogadások száma jóval magasabb – és könnyen lehet, hogy ez nem is fog változni egy jó ideig, mert a monitor jóval nagyobb felülettel rendelkezik, ami ebből adódóan sokkal alkalmasabb nagy volumenű adatok áttekinthető megjelenítésére. Főleg akkor, ha az e-sport eseményhez valamilyen élőkép is társul.

A HUNESZ adatai szerint idehaza egyébként az e-foci és az e-kosárlabda a legnépszerűbbek, és általánosságban is a szimulációs játékok adják az e-sport fogadások gerincét, közel 90 százalékos részaránnyal. A foci EB miatt ez rövid távon várhatóan nem is fog változni, a Japánban megrendezésre kerülő olimpia viszont – legalább időlegesen – kicsit átrendezheti a terepet.

Címkék