- 2013. június 26., 13:00
Az LG 7-es sorozata képességei alapján a 2012-es 8-as szériára hajaz, ára viszont a 6-os sorozat felé húz.

Tesztünkben a 47 colos LG LM765S szerepel, azonban a leírtak – legfeljebb apró változtatásokkal – a 42, 55 és 60 colos modellekre (42LM765S, 55LM765S, 60LM765S) is érvényesek; ahol nem ott azt külön jelezzük.

Külső

Az LG tavaly vezette be a Cinema Screen dizájnt (a gyártó háza táján az egyik legnagyobb, és véleményünk szerint egyben a leglátványosabb újítást is az utóbbi években) amely a tévé kikapcsolt állapotában teljesen eltűntette a kávát. Bár hasonló megoldással korábban is próbálkoztak a gyártók (köztük az LG is), az LCD-panel és a külső üveglap között lévő távolság miatt mindig egyértelműen látszódott, hogy meddig tart a káva és hol kezdődnek a „pixelek”. A Cinema Screen különlegessége éppen abban rejlik, hogy a fenti távolságot sikerült drasztikusan lecsökkenteni, aminek eredményeképpen a belső tükröződés megszűnt, és így a tévé, ha ki van kapcsolva valóban úgy néz ki, mintha egyetlen egybefüggő felülete lenne. Egyébként a rejtett káva sem túl vastag, szélessége kisebb, mint egy centiméter, így az LG Cinema Screen dizájnjegyét viselő tévéi bekapcsolva is különleges élményt nyújtanak.

A vállalat mérnökei úgy döntöttek, hogy ami bevált, azon nem változtatnak, ezért a 2013 során megjelenő készülékek – így tesztünk alanya, a 47LA740S is – külsőre nagyon hasonlítanak a tavalyi modellekhez. A teljesen homogén felületet képező előlapot ezúttal is csak egy hajszálvékony, fémből készült keret veszi körül, míg hagyományos értelemben vett káva egyedül a készülék alsó részén fedezhető fel – ez a felület egyébként a 2012-es modellekhez képest sokkal vékonyabb lett. A szögletes formát egyedül a lekerekített sarkok valamint a készülék alsó részén lévő csepp alakú kiállás töri meg – ez utóbbi a márkajelzést, a visszajelző LED-et valamint az érzékelőket tartalmazza.


A kor követelményeinek megfelelően az LG mérnökei vékony tévét építettek; a készülékház egyedül lent, a hangszóróknál, illetve (hátulról nézve a tévét) bal oldalon középen, a mélynyomónál vastag valamennyire. A tévé talpa nyitott, de legalább nem V alakú – viszont króm színű, ami szerintünk nem illik túlságosan a kávához. Valószínűleg jobban jár az, aki falra tudja erősíteni a 47LA740S-t.

A tévé hátoldala abból a szempontból mindenképpen különleges, hogy fehér színű, ha azonban ezt nem számítjuk, egy teljesen átlagos kép tárul a szemünk elé. Balra a gombok, jobbra pedig a csatlakozók találhatók – utóbbiak kialakítása pedig részben olyan, hogy a falra szerelt tévé esetében is segítse a különféle kábelek csatlakoztatását. Három HDMI és három USB 2.0 csatlakozót kapunk, amelyek mindegyike oldalra néz, ezen felül szintén oldalról férhetünk hozzá a CI+ adapter foglalatához is. A HDMI csatlakozók közül erősítők felől/felé az 1-es számút érdemes használni, mert ez tartalmazza az ARC-t, míg a mobiltelefonokat a 3-as számú portra ajánlott kötni, amely támogatja az MHL szabványt, így a tévé csatlakozás közben tölteni is tudja a tabletet/mobiltelefont. Az Ethernet csatlakozó, a jack és az optikai hangkimenetek, a SCART és a komponens/kompozit bementek hátrafelé néznek. A csatlakozási lehetőségek között a WiFi adaptert is meg kell még említenünk, valamint azt, hogy a vezeték nélküli hálózati adapter a WiFi Direct technológiát, maga a tévé pedig a Miracast/Intel WiDi vezeték nélküli kép- és hangtovábbítást is támogatja. Az LG ezen kívül NFC chipet is épített a 47LA740S-be, amely elsősorban a (szintén NFC-vel szerelt) külső eszközök, például mobiltelefonok vagy táblagépek csatlakoztatását könnyíti meg.

Tuner fronton az LG a hazánkban szokásos szettet adja, így az analóg mellett DVB-T, DVB-C és DVB-S2 adásokat is tudunk nézni; antennacsatlakozóból viszont csak kettő van, egy a DVB-S2 tuner, egy pedig a másik három egység számára.

Címkék
Ez is érdekelhet
2020. december 2., 12:00
2020. február 10., 13:00
2020. február 12., 16:00
2019. október 28., 08:00