Külső
Hol vannak már azok az idők, amikor a monitor egyszerű, funkcionális tárgy volt, amelynek egyetlen célja az volt, hogy a számítógépnek „legyen” képe. Ma már egy sima monitort is sokszor úgy alkotnak meg a mérnökök, hogy arra kikapcsolt állapotban is öröm legyen ránézni – a csúcskategóriában pedig, amelybe mostani tesztünk alanya is tartozik, lassan már elvárás is lesz ez a szemlélet. Ez volt az a pár gondolat, amely eszünkbe jutott az Acer S277HK kicsomagolása után; a monitor az egyik ha nem a legszebb külsővel rendelkezik az utóbbi években nálunk járt készülékek közül. Az Acer mindent bevetett: jó anyaghasználatot, káva nélküli kialakítást és emellett valamennyire még a szokásos keretek közül is sikerült kilépni.
A dizájnt teljesen azért nyilván nem lehet a feje tetejére állítani, de az Acer mérnökei mindent megtettek, ami ahhoz volt szükséges, hogy egy valóban jól kinéző termék kerüljön az asztalra (ezúttal szó szerint). Maga a kijelző például nem rendelkezik a szó szoros értelmében vett kávával. Ezt a felépítést nem a tajvani gyártó találta ki, hanem az LG-nél jelent meg először – ráadásul nem is a monitoroknál, hanem a tévéknél. Viszont már akkor egyértelmű volt, hogy amennyiben a felhasználóknak bejön a dolog, akkor az LG rövidesen a monitoroknál is alkalmazni fogja, és így arra is számítottunk, hogy más gyártók is fogják használni ezt a kialakítást – lévén, hogy az LG nemcsak saját magának gyárt paneleket, hanem értékesíti is azokat az OEM csatornákon keresztül.
Mint minden ilyen esetben, a káva nélküli kialakítás ezúttal is azt jelenti, hogy látható káva nincsen, csak egy nagyon vékony oldalsó keret. Amely igényes, mivel nem műanyagból, hanem fémből készült. A kép azonban most sem kezdődik rögtön a monitor szélén, az első pixelek nyolc milliméterrel beljebb helyezkednek el. De kikapcsolva természetesen olyan, mintha nem lenne keret, és végső soron ez ennek a dizájnnak a légyege. Egyébként egy dolgot érdemes felvetni. Sokan szeretnék, ha végre az a pár milliméteres káva is teljesen eltűnne, véleményünk szerint azonban ez a vékony sáv nagyon is fontos: ha ez nem lenne, akkor esetlegesen a kép a monitor mögötti résszel egybefolyna, ami a láthatóság rovására menne.
Az állvány érdekessége, hogy nem középen tartja meg a kijelzőt, hanem (szemből nézve a monitor) a jobb oldalhoz közebb. Ez nem megszokott, viszont pontosan ez az apróság az, amely egyedivé teszi a monitort a mostani mezőnyben. (Korábban is voltak egyébként hasonló próbálkozások, a Benq évekkel ezelőtt már piacra dobott olyan monitort, amely hasonlóan aszimmetrikus felépítéssel rendelkezett.) A csatlakozás teljesen egyszerű, amely így csak a kijelző dönthetőségét teszi lehetővé (egyébként -5+15 fokban), emelni, forgatni ezt a kijelzőt nem lehet. Az állvány fémből készült.
A hátlap majdnem teljesen fehér, azonban az állvány csatlakozási pontjának sávja kapott egy ezüst díszítést, amely fent és lent is az oldalsó keretbe olvad bele. Ebben a sávban helyezkednek a csatlakozók is, amely a digitális palettát kimaxolják: DP, Mini DP, HDMI és DVI csatolókat is kapunk. Utóbbi DVD-D, tehát csak a digitális csatlakozáshoz szükséges összekötőket tartalmazza, D-Sub kábelt még átalakítóval sem csatlakoztathatunk a monitorhoz.
Ezen kívül audio ki- és bemeneteket kapunk, USB elosztót viszont az Acer S277HK nem tartalmaz. Az viszont gond, hogy mindegyik bemenet hátrafelé néz, mert a látvány nem lesz éppen szép, úgy helyezzük el a kijelzőt, hogy a hátsó része is látható. Logikus módon a vezérlőgombok is a nyak környékén találhatók, szemből viszont alig láthatók, mert lefelé néznek.
Belső
A jó dizájn egy kiváló belsőt is takar, azonban az Acer célja a monitor megépítésével az volt, hogy egy olcsó alternatívát kínáljon azok számára, akik 4K-s monitorban gondolkodnak. Ha ez így elsőre képzavart okoz, az nem véletlen: az S277HK ára éppen csak, hogy befért 200 ezer forint alá. Viszont a kategóriában ez egyáltalán nem számít magasnak. Még akkor sem, ha extra szolgáltatásokat ezúttal nem kapunk. A lényeg ugyanis teljesen rendben van: a kijelzőbe egy UHD felbontású, azaz 3840×2160 pixeles IPS-panel került.
Hogy az egyéb fontos, de száraz technikai adatokat kivégezzük: 27 colos képátlót, 16:9-es képarányt, legfeljebb 60 Hz-es képfrissítést (HDMI-vel is, tehát a csatlakozó 2.0 szabványú), 1000:1-es kontrasztot, 300 cd/m²-es maximális fényerőt és 4 ms-os G2G válaszidőt kapunk. Ezek persze nem rosszak, de látni kell, hogy a monitor a profi játékosok igényeit nem fogja tudni kiszolgálni olyan szinten, mint egy 144 Hz-es és/vagy G-Synces megjelenítő. Ami nem jelenti azt, hogy a monitorral összességében bármi gond lenne, tökéletesen ki tudja szolgálni a felhasználók 99 százalékának az igényeit.
Az Acer monitoroknál már megszokott séma szerint az S277Hk is négy gyári színprofillal rendelkezik, és emellett van egy, a felhasználói beállítások tárolására szolgáló további lehetőség. A gyári beállítások sem használhatatlanok, de ha tökéletes színhelyességet szeretnénk, akkor nyilván elengedhetetlen a hardveres kalibráció: ezzel az átlagos deltaE értékét 1 alá szoríthatjuk, ami azt jelenti, hogy az elvárt és a megjelenített színek gyakorlatilag egyeznek (de szemmel biztos, hogy nem lehet megkülönböztetni őket).
Egy rövid ismerkedés után ezúttal is megkerestük a legjobb beállításokat, a monitort így végül az alábbi értékekre állítottuk be: fényerő 27, kontraszt 61, RGB 52, 46, 48. Amin nem változtattunk, az a LED-ek fényerőssége (opció hiányában), és gamma. Amit fontosnak tartunk még kiemelni, az az, hogy a fenti értékek általánosságban és csak támpontként értelmezhetők, mivel ezek olyan beállítások, amelyek készülékfüggők. Kalibrációt követően 2,2-es gammát és a 6500K-s színhőmérsékletet, 119 cd/m²-es fényerőt, 0,11 cd/m²-es feketét és 1099:1-es kontrasztot mértünk. Az átlagos deltaE értéke 0,6 lett, 1,2-es maximális eltéréssel. Ami a színtér lefedettséget illeti, az sRGB színtér 99,6 százalékát tudja „elérni” a monitor.
A fogyasztás optimális beállításokkal 31 watt volt, míg kikapcsolva 0,2 wattos energia felvételt mértünk.