- 2016. szeptember 27., 13:00
Az Alcatel legújabb csúcstelefonja önmagában sem lenne rossz, de még egy VR szemüveg is van a csomagjában.
Hirdetés


some text

Ma már minden valamire való telefongyártónak, így az Alcatelnek is van a mobillal használható virtuális valóság szemüvege; a kütyüt a vállalat jelenlegi csúcsmodellje, az Idol 4 mellé ajándékba adja.

Külső

Az Alcatel alapvetően a jó ár/érték arányú telefonokat előnyben részesítő felhasználókat célozza meg készülékeivel, legyen szó belépő szintű, közép- vagy felsőkategóriás modellről. Mostani tesztünk alanya, az Idol 4, a felsőkategóriában versenyez, és ehhez nemcsak belső értékei vannak meg, a mobilt a külső jegyek alapján is simán az elithez lehet sorolni. A tervezőknek ezúttal úgy sikerült egyedit alkotni, hogy az innen-onnan ellesett ötleteket sikerült tökéletesen kombinálni.

A telefon elő- és hátlapja üveg, oldalt pedig egy aranyszínű fémkeret fut végig, ez az a recept, amellyel nem lehet mellényúlni, ha valaki elegáns telefont szeretne tervezni. Az Idol 4 kerete lent és fent egyaránt túlnyúlik kb. 2 millimétert az üveglapokhoz képest, ez az apró momentum biztosít helyet a hangszóróknak. Ebből máris adódik, hogy sztereo hangzást kapunk, amelyet az Alcatel még annyival megspékelt, hogy a hang nemcsak előrefelé, hanem hátra is távozik, így zenehallgatás közben teljesen mindegy, hogy a készüléket hogyan tesszük le az asztalra.

Az előlap teljesen szimmetrikus, mivel az Alcatel gombokat már egy jó ideje nem használ a mobiljain. Egyedül annyi különböztetni meg a felső és az alsó részt, hogy a szenzorok, az előlapi kamera és a gigantikus méretű visszajelző LED ezen a részen foglalnak helyet. Az Alcatel One Touch Idol 3-nál bevezetett fícsör, miszerint a készülék fejjel lefelé is használható, az Idol 4-ben (immáron One Touch nélkül) természetesen megmaradt.

Az oldalsó fémkeret dizájnját egyértelműen a Samsungtól vették a mérnökök, az oldalt elvékonyodó felület a Galaxy S sorozatról olvasóinknak már ismerős lehet. Természetesen a kialakításból adódik, hogy a mobilt nem lehet szétszedni, így a SIM-nek és a memóriakártyának tálcás megoldás jutott, annyi extrával, hogy a microSD-helyett egy második SIM-kártyát is bevethetünk. A fémkeretet négy helyen apró műanyagbetét is megtöri, hiszen az antennáknak csak így lehet megfelelő minőségű kilátást biztosítani. A bekapcsoló gomb balra, a hangerőszabályzó jobbra került, fent és lent pedig egy-egy mikrofont találunk, fent a hangkimenettel együtt, lent pedig a Micro-USB csatlakozó társaságában. Egy érdekesség azért akad, a hangerőszabályzó oldalán van egy kör alakú gomb is, amely Boom névre hallgat, és a telefon bekapcsolt és készenléti állapotában is több dologra beprogramozható – erre a második oldalon még visszatérünk.

Méretei alapján az Alcatel Idol 4 a nagyobbacska de könnyű modellek közé tartozik, 147×72,5×7,1 mm-es (a vastagság végig ekkora, a fényképező sem lóg ki), 135 grammos tömeggel. Az Alcatel figyelmességére jellemző, hogy a dobozban egy LCD-t védő fóliát t és egy hátra felpattintható tokot is kapunk.

Hardver

Teszteredmények
Teljesítmény
AnTuTu 6: 45307
Geekbench (s): 755
Geekbench (m): 3211
GFXBench 3 (M, on): 12 fps
GFXBench 3 (M, off): 6,7 fps
GFXBench 3 (T, on): 12 fps
GFXBench 3 (T, off): 6,6 fps
Browsermark 2.1: 1933
JetStream 1.1: 42.491
Kijelző
Maximális fényerő: 545 cd/²
Kontraszt: 891:1
Színhőmérséklet: 7250 K
Egyéb
Töltési idő (10-100%): 104 perc
Üzemidő (normál): n/a
Üzemidő (video): 9 óra 20 perc
Szabad kapacitás: 10,3 GB

Erős, de szigorúan értékelve nem csúcskategóriás vas került az Idol 4-be, ami jelen esetben azt jelenti, hogy a 8-as sorozatú Snapdragon helyett egy 6-os szériás modellel, a 617-es chippel kell beérnünk. Ennek teljesítménye az átlagos felhasználóknak persze bőven elég, és még két-három év múlva is az lesz, kivetnivaló nincs tehát a dologban. Nyolc darab Cortex-A53 magot kapunk, big.LITTLE elrendezésben; négy mag 1,7 GHz-en üzemel, négy pedig 1,2 GHz-en. A chipbe – nem túl meglepő módon – egy Adreno 405-ös grafikus gyorsító került. Az Alcatel csak 16 GB-os belső memóriával szállítja a telefont, viszont létezik belőle 2 és 3 GB RAM-mal szerelt verzió is, hozzánk ez utóbbi érkezett. A több RAM természetesen jobb, főleg akkor, ha több alkalmazást is futtatunk egyszerre, mivel a rendszernek ilyenkor sokkal kevesebbszer kell kipucolnia a RAM-ot, vagyis az appokat kevesebbszer kell újratölteni.

A kijelző 5,2 colos, ami ebben a kategóriában ma teljesen megszokott. A telefon mérete alapján még éppen azon a határon van, amikor kényelmesen meg tudjuk fogni. Az 1920×1080 pixeles részletesség alapvetően nem lenne rossz, viszont mivel ezúttal egy olyan készülékről van szó, amely mellé VR-szemüveget is adnak a csomagban, jobban örültünk volna egy QHD panelnek. Korábban is elmondtuk már, hogy a felbontás növelésének nincsen igazán értelme, kivéve ha VR-ről van szó. A kijelző IPS-technológiával készül, színei, fényereje és a betekintési szögek is teljesen rendben vannak, a kontraszt pedig (IPS-panelhez mérten) megfelelő. Egyébként a színhőmérséklet állítható is (hideg/normál/meleg – a mért érték a meleg állapotra vonatkozik. A kijelzőt kültéren is lehet látni, persze a finom árnyalatok ilyenkor eltűnnek, de egy SMS elolvasásával nem lesz gondunk, és azt sem csak a hívás fogadása után fogjuk megtudni, hogy kivel beszélünk.

Kommunikációs adapterekkel a készülék a Snapdragon 617-nek köszönhetően jól felszerelt, Cat6-os LTE adaptert (300/50 Mbps-), HSPA modult (42/5,76 Mpss), kétsávos ac-s WiFi-t, Bluetooth 4.2 (A2SP, LE), A-GPS-t és NFC-t is kapunk, nem hiányzik az FM-rádió sem, az előlapon lévő szenzorokat (közelség- és fényérzékelők) pedig gyorsulásmérő, giroszenzor és digitális iránytű is kiegészíti. A Micro-USB csatlakozót hostként is bevethetjük, viszont MHL-támogatás nincsen, tehát LCD-tévére (ilyen módon legalábbis) a mobilt nem tudjuk csatlakoztatni.

Üzemidő

Az akkumulátor 2610 mAh-s, ami nem számít extrém nagynak, és ezt a gyakorlat is igazolta, a kétnapos rendelkezésre állás esélytelen – viszont az egy napot akkor is kihúzza a kütyü, ha elég sokat nyüstöljük a nap folyamán. Egy nagyobb akku főleg azért lett volna jobb, mert a VR-szemüveg csak tartóként funkcionál, vagyis ebben az üzemmódban könnyen le tudjuk meríteni. Szerencsére arra azért gondoltak a tervezésnél, hogy az Idol 4-et legalább a saját kábelével tudjuk tölteni közben, de lássuk be, az azért nem az igazi, ha ilyenkor vezetékhez vagyunk kötve. A mobil mellé csomagolt töltő 2 amper leadására képes.

Címkék

Ezek is érdekelhetnek

2011. december 18., 12:00
2014. augusztus 22., 08:00
2015. november 19., 12:00
2012. június 18., 12:00
Hozzászólások