A jövőben még akár az is előfordulhat, hogy a szerzői jogi törvény fogja megakadályozni azt, hogy az autónkat otthon, hobbiból módosíthassuk. Ez az ötlet nem máshonnan, mint az Egyesült Államokból ered, ahol nagyon komolyan veszik a jogszabályokat, különösen azokat, amelyek a szerzői jogokkal kapcsolatosak. Egy nonprofit alapítvány, az Electronic Frontier Foundation arra hívta fel a figyelmet, hogy a jövőben a Digital Millenium Copyright Act nevű törvény azt is megtilthatja, hogy az autó tuning során belenyúljanak az autó motorvezérlő elektronikájába (ECU).
Noha a tuning általában csak a motorhoz tartozó táblázatok módosításából áll, az ECU-n futó szoftvert a működését tekintve nem írják át, a Szerzői Jogvédő Hivatal (Copyright Office) háromévente felülvizsgálja azokat a megoldásokat, amelyek a törvény alól felmentést kértek és kaptak. Tehát egy tuningműhelynek kérvényeznie kell, ha a gyári rendszeren módosítani szeretne. Az 1998-ban elfogadott törvény alól idén csak 44 esetben kértek felmentést, viszont eddig egyetlen céget sem pereltek be ennek elmulasztása miatt.
A technika fejlődik, ma egy autóban már gombnyomásra lehet sport és normál mód között váltani, és nem ritka az sem, amikor ugyanaz a motor különféle teljesítménnyel kerül beépítésre más és más modellek esetében. Nem meglepő tehát, hogy amiképpen fejlődik a technika, úgy egy-egy szoftverfrissítéssel akár több lóerőt, egyedi motor- és csengőhangot lehet akár egy pendrive-ról is az autókba „tölteni”. Ezen a vonalon a SEMA (Specialty Equipment Market Association) azt javasolja, hogy a gyártók tegyék lehetővé a módosításokat, és azokat egy közös hálózaton keresztül kínálják fel a felhasználóknak. Ezzel viszont elvileg megszűnne a lehetősége annak, hogy valaki a saját autóján bármit is módosítson, hiszen ugyanabba a kategóriába esne, mint amikor ma valaki jailbreakelt iPhone-t vagy rootolt telefont használ.
Érdekesség, hogy korábban a bíróság kimondta, hogy a Lexmark nem használhatja a DCMA és a „hagyományos” másolásvédelmi törvényt együttesen arra, hogy megakadályozza festékkazettáinak újratöltését. Ez némi hasonlóságot mutat a motorok módosításával. A fenti törvény végső soron azt okozhatja majd, hogy az autógyártók megnehezítik az ECU-ba való „bejutást”, ez által a chiptuning alkalmazását, de jogilag mégsem lesz büntethető, ha valaki ezt a védelmet a saját autóján feltöri. Vagyis: sok hűhó semmiért.