Skip to main content

Hisense: kevesebb AI, több technológia

FacebookFacebookFacebookFacebook
A kínai gyártó egyelőre nem fordul rá teljesen az AI-ra, viszont abba mindent belead, hogy minél előbb prémium gyártó váljék belőle.
Hirdetés

A Hisense sajtótájékoztatója előtt is látszott, hogy a vállalat a mesterséges intelligenciára számít a jövőben, de meglepetést is kaptunk – nem is akármilyent. A 160-nál is több országban jelen lévő vállalat 64 nemzetközi irodát és 30 fejlesztési központot üzemeltet, minden szempontból globálisnak tekinthető. És szépen halad a kikövezett úton: most már nemcsak követi, hanem diktálja is a trendeket, saját kézbe veszi a technológiai fejlesztéseket.

A sajtótájékoztató eleje kísértetiesen emlékeztett arra, amit egy órával korábban az LG-nél hallottunk: a mesterséges intelligencia, a felvásárlásokon keresztül történő pozíció és know-how szerzés, az autóipari kikacsintás ugyanúgy visszaköszönt, mint a versenytárs esetében. De gyorsan kiderült az is, hogy a stratégia nem is lehetne különbözőbb: a Hisense egyelőre abban hisz, hogy a mesterséges intelligencia készüléken belül tud igazán segíteni. A vállalat nem szeretné semmilyen irányba sem terelni a felhasználókat, helyette az a víziója, hogy olyan AI megoldásokat fejleszt ki, amelyek a háttérbe vonulva teszik a dolgukat, azaz úgy javítják az életminőséget, hogy közben teljesen észrevétlenek tudnak maradni.

Persze talán az is benne van a pakliban, hogy a Hisense felhasználói bázisa egyelőre még szűkebb. Azonban remekül látszik az is, hogy a prémium gyártóvá válás folyamata szépen halad, 100 colos képméret felett, tehát az abszolút prémium szegmensben például 63 százalékos a piaci részesedése világszerte, míg – ez viszont már amerikai adat – a teljes prémium szegmensre vetítve 23 százalékon áll a mutató. Emellett a márka világelső viszont Japánban, Dél-Afrikában, Ausztráliában és Szlovéniában. A piaci részesedés rettentő fontos, hiszen mindenképpen szükség van rá az AI szolgáltatások széles körű, termékeken átívelő bevezetéséhez – ez idővel elkerülhetetlen.

Egyelőre a Hisense-nél az AI készüléken belül teszi a dolgát, még ha a szlogen az is, hogy AI Your Life. Ez alatt azt kell érteni, hogy a vállalat arra használja a mesterséges intelligenciát, hogy az adott termék funkcionalitását, minőségét javítsa. Egy tévénél például a Google TV – Gemini kombináció a keresést és a tartalomajánló rendszert okosítja, az AI chip pedig a tartalom felskálázásában és a képminőség javításában kap szerepet. A hűtőben az élelmiszerek felismerését követően a hűtés optimalizálásában segédkezik az AI, hogy minden a lehető legtovább maradjon friss, mosógépnél pedig a tisztítás hatékonyságának javítása a fő szempont. A Hisense is gondolkodik abban, hogyan lehetne autókban használni a mesterséges intelligenciát; a kutatások elsősorban a biztonság és a kényelem növelésére, valamint a fogyasztás optimalizálására irányulnak. Emellett a Hisense dolgozik olyan koncepción is, ami az energiatermelést és a fogyasztást optimalizálja azzal, hogy a halasztható feladatokat olyan időszakra halasztja, amikor a megújuló forrásokból származó energiatermelés szintje magas.

Azonban a Hisense-nél nem tesznek fel mindent egy lapra, a tévék világában például komoly fejlesztések zajlanak. Ezek (egyik) eredménye a TriChroma LED TV, amely a világon elsőként kombinálja az RGB LED-es háttérvilágítást és a local dimminggel. Az AI chip 3×26 bites fényerő vezérléssel dolgozik, de nemcsak a fényerő vezérlést, hanem a kiváló minőségű zajszűrést is támogatja.

A technológia színkezelésére jellemző, hogy a vele készült tévék Pantone minősítéssel rendelkeznek, a piros szín tekintetében 99%-os, zöld szín esetében 92%-os, kék színnél pedig 100%-os tisztasággal. Ez a technológia az OLED-hez képest nagyobb fényerőt biztosít, mégis 20 százalékos fogyasztásbeli előnyt tud felmutatni. 116 colos méretben készül majd, de hogy pontosan mikor lehet megvenni (na meg, hogy mennyiért), egyelőre nem ismert.

Érkezik az L9Q sorozat is – lézeres fényforrással, akár 150 colos képmérettel, 5000 lumenes fényerővel, 0,18-as vetítési aránnyal és Google TV rendszerrel – erről a sorozatról azonban már korábban írtunk, bővebb információk itt.

A PX3 Pro sorozat gamereknek készül Xbox-eléréssel, a C2 projektor széria pedig akár kültéri vetítésre is használható.

De kanyarodjunk vissza még a tévékhez, mert az igazán impresszív termékeket a Hisense a legvégére hagyta. 136 és 163 colos méretével a két RGB MicroLED-es készülék nem sok nappaliba fog bekerülni, de ahová igen, ott garantált a maradandó élmény: 24,88 millió MicroLED-chippel a tévé minden egyes képpontja saját LED-es fényforrást használ, így nincs szükség háttérvilágításra. Fontos, hogy nem prototípusokról van szó, az ígéretek szerint a tévék 2025-ben megvásárolhatók lesznek – pontos dátum viszont még nem ismert.