Skip to main content

LG D2500N: szemüveg nélküli 3D szemkövetéssel

FacebookFacebookFacebookFacebook
Az LG nem annyira bátor, mint a Toshiba, de szintén készül szemüveg nélküli 3D megjelenítőt piacra dobni.
Hirdetés

Az LG nem annyira bátor, mint a Toshiba, de szintén készül szemüveg nélküli 3D megjelenítőt piacra dobni.

Amíg a Toshiba mérnökei úgy gondolják, hogy a szemüveg nélküli 3D megjelenítés van annyira jó, hogy 55 colos tévét is lehessen építeni már, addig az LG-nél szerényebbek a szakemberek, és csak 25 colig merészkedtek. A kijelző ráadásul nem is tévé, hanem monitor, viszont van egy érdekessége: követi a szemünket. Ezzel a módszerrel elvileg végre ki lehet küszöbölni a szemüveg nélküli rendszerek leggyengébb pontját: az egyes nézési zónák között nem lesz többé durva átmenet.

Az arckövetés a káva felső részébe integrált webkamera segítségével történik, amelynek képét elemezve a rendszer mindig kiszámolja, hogyan éppen merre kell vetíteni a bal és a jobb szemnek szánt képet. Az LG parallax barrier eljárást használ természetesen, ám a fény útját szabályozó szűrő a néző helyzetétől függően folyamatosan változik. (Maga a parallax barrier valójában egy második, monokróm LCD, amelyet a „rendes” képet adó panel elé építettek be.) Rövid ideig sikerült kipróbálnunk a rendszert, működése elég hatékony, de néha azért voltak bizonytalanságok, és hátrány lehet az is, hogy a rendszer csak egyetlen nézőre tudja optimalizálni a képet (ezért nem lett tévé a dologból, mert a monitor előtt játék közben tipikusan csak egyvalaki ül).

A monitor felbontása 1920×1080 pixel, képátlója pedig 25 col. A felbontás 2D-ben Full HD, 3D módban viszont ennek csak a negyede. Az elektronika a tévékből már ismerős módon a normál 2D tartalomból is képes térbeli képet számolni – persze itt is igaz, hogy az élmény valódi 3D tartalmakkal az igazi. A D2500N forgalmazása még ebben az évben megkezdődhet, a kijelző áráról viszont egyelőre nincsenek információink.