Kukát kapott a SkyDrive
A Microsoft láthatóan (majdnem) mindent megtesz annak érdekében, hogy a SkyDrive online tárhelyet minél kényelmesebben használhassuk; bár a felhő alapú rendszer eddigi is mentette a meglévő fájlok különböző verzióit, a törölt állományok visszaállítására nem volt mód. Ezt hivatott most pótolni a Recycle bin funkció, amelyet a bal alsó sarokból érhetünk el. A szolgáltatás nem egyedi az online tárhelyszolgáltatók portfoliójában, a DropBox esetében például már régóta lehetőség van a törölt állományok visszaállítására.
A funkció elvileg már minden SkyDrive fiók esetében működik – és érdekesség, hogy a kukában nemcsak a mostantól törölt fájlokat találjuk meg, hanem régebben törölt állományokat is – ennek valószínűleg az a magyarázata, hogy a Microsoft a funkciót a háttérben már korábban bekapcsolta.
A SkyDrive kukája a mindenkori kapacitás 10 százalékának megfelelő nagyságú, a fájlok tehát addig maradnak elérhetők, ameddig a kuka nem hízik ekkorára – egy normál, 7 Gbájtos fióknál ez azt jelenti, hogy 700 Mbájt áll rendelkezésre. A Microsoft blogbejegyzéséből kiderül, hogy a kukában tárolt adatok nem csökkentik a szabad kapacitást, és annyi könnyítést is kapunk, hogy a törölt fájlok három napig akkor is visszaállíthatók maradnak, ha egyébként nem férnének be a kukába. Természetesen a Recycle bin funkció bevezetése mellett a SkyDrive a fájlverziókat a jövőben is megőrzi.
A Recycle bin bevezetésével egyidejűleg megváltozik a törlés módja is a webes felületen; most már nem kell minden esetben megerősíteni a törlési szándékot, ami gyorsabbá teszi a munkát az online fájlokkal. Bár örülünk a Microsoft fejlesztésének, szívesebben vettük volna, ha a következő update a szelektív frissítést hozza el – ez a képesség ugyanis még mindig hiányzik a Microsoft platformjáról.