- 2012. november 28., 13:21
Úgy tűnik, hogy a Windows 8-at szeretik az emberek – a Surface-ről viszont mélyen hallgat a Microsoft.
Hirdetés

Amint arról korában beszámoltunk, a Microsoft négy nap alatt 4 millió Windows 8 licencet értékesített, tegnap pedig kiderült, hogy a felhasználók részéről tapasztalható lelkesedés nem csupán egy egyszeri fellángolás volt, hanem tartósnak ígérkezik. A redmondi vállalat nyilvánosságra hozta ugyanis, hogy egy hónap alatt (a Windows 8 október 26-án jelent meg) máris 40 millió licencet értékesített. Ennél is jobb azonban, hogy ennek csupán a tizede volt kedvezményes, 15 dolláros verziót, tehát a hatalmas szám nem azt jelenti, hogy a korábban Windows 7-es notebookot vásároló felhasználók lendítették volna meg az eladásokat.

Ezzel a Windows 8 valószínűleg jobban rajtolt, mint a szintén nagyon népszerű Windows 7 – ez utóbbi rendszerből két hónap leforgása alatt 60 milliót értékesített a Microsoft. Az OS-ből a 2009-es megjelenése óta pedig már több, mint 600 millió példány talált gazdára. Egyelőre minden jel arra mutat, hogy a Windows 8 is hasonló magasságokba emelkedhet, ami megtörheti a korábbi sormintát; eddig a sikeres és népszerűtlen Windows verziók mindig váltották egymást.

A Microsoft arról viszont nem nyilatkozott, hogy a Surface táblagép eladásai hogyan alakulnak, amiből arra lehet következtetni, hogy a Windows RT lebutított verziójával szállított, saját gyártású kütyü egyelőre messze a redmondi cég várakozásai alatt teljesít.

Címkék