Doomot tanul a mesterséges intelligencia
Aki komolyabban foglalkozott például a Quake/Quake 2 multiplayerrel, az tudja, hogy ezekhez a játékokhoz már több évtizede elérhetőek voltak úgynevezett botok – egyszerű, mesterséges intelligencia vezérelte játékosok, akikkel szemben lehetett gyakorolni. Ahhoz viszont, hogy az ügyesebb emberi játékosokkal szemben is előnyben legyenek, mindenféle trükköket kellett bevetni, így például a botok hozzáférhettek a pályakódhoz, térképekhez és más, számunkra nem evidens információkhoz, illetve reakcióidejük és célzási képességeik is lehettek emberfelettiek, ami például egy kizárólag railgunra épülő meccsen szinte behozhatatlan előnyt jelent.
A szeptemberben rajtoló Visual Doom AI nevű versenyben viszont ezek az előnyök nem lesznek kihasználhatóak, a robotoknak ugyanúgy a „szemükkel” kell megtanulni a pályát, ahogy azt mi tesszük, majd részt venni egy 10 perces, a már látott pályán folyó deathmatch-ben, kizárólag rakétavetővel. A további fordulókban fokozatosan növekedni fog a használható fegyverek és más tárgyak száma, végül pedig három, korábban nem látott pályán kell sikert elérniük a robotoknak.
A verseny jelentkezési határideje május 31-e, a döntőt pedig a szeptember 20-23-án Szantoriniben megrendezésre kerülő IEEE CIG konferencia keretében szervezik majd.

