Az Amazon és a Google (Alphabet) régóta versenytársai egymásnak; nemcsak az eszközök piacán, hanem a szolgáltatások piacán is. Jelenleg főleg azon megy a harc, hogy melyik vállalat tud jobb személyi asszisztenst adni a felhasználók kezébe, ezzel ugyanis elég jól egy adott rendszerhez lehet kötni a felhasználókat. A gond az, hogy az Amazon és a Google nem mindig játszik tiszta lapokkal. Előbbi például évek óta nem forgalmaz olyan terméket, amely valamely saját kütyüjének versenytársat jelentene, így nem lehet az amazon.com weboldalon keresztül megvásárolni a Google Castot és a Google Home-ot sem. A Google-nél úgy tűnik, hogy most betelt a pohár, és válaszlépés jön: január 1-től az Amazon Echo Show és Fire TV eszközein nem lehet majd YouTube videókat nézni. A Google-nek persze nyilván nem az a célja, hogy egy ilyen tiltás ténylegesen is életbe lépjen, a vállalat inkább azt szeretné elérni, hogy az Amazon újra felvegye a kínálatába a Google hardvereit.
A Google kezében a YouTube tényleg fontos ütőkártya, hiszen az Amazon szóban forgó termékeit a multimédiás tartalmak fogyasztására hegyezték ki; ha a YouTube mint opció kiesik, az eléggé csökkenteni fogja a használhatóságukat. Az Amazon egyik szóvivője csalódottságát fejezte ki a Google döntése miatt, szerinte ugyanis nem túl elegáns lépés letiltani egy amúgy bárki számára elérhető szolgáltatást. Arról viszont az illető alighanem megfeledkezett, hogy az Amazon is csinál hasonlót: a Prime Video éppen a Google Cast eszközökön nem elérhető, miközben androidos telefonokról simán lehet használni.