Teljesen eltüntetné a beszállókártyákat az Emirates
Az Emirates azon dolgozik, hogy a világon elsőként alkalmazza a biometrikus azonosítást az utazás minden szakaszában: a technológiát a check-in-től a repülőgépre történő beszállásig a repülőtéri mozgás több pontján, integráltan szeretné használni a légitársaság. Így elkerülhető lesz a sorbanállás a check-in pultoknál, az útlevél- és repülőjegy-ellenőrzés pedig az utas számára észrevétlenül zajlik majd. A rendszert már élesben tesztelik, és hamarosan az utasok is kipróbálhatják a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren.
A rendszer alapját egy arc- és íriszfelismerő rendszer képezi, amely elméletileg akár arra is képes, hogy az utasok megállás nélkül, egyszerűen az ellenőrző pontok vagy a beszállító kapu felé sétálva azonosítsák magukat. A technológia nemcsak a check-in valamint az útlevél ellenőrzés során jelent majd könnyebbséget, az utasok a vízum igénylésénél is használhatják majd, valamint a repülőtéri váróba is beléphetnek vele.
A szükséges eszközöket már telepítették a Dubaji Nemzetközi Repülőtér 3-as terminálján; a biometrikus azonosításra alkalmas helyeket pedig feliratok jelzik mindenhol. A légitársaság az útlevél ellenőrző rendszert a hatóságokkal közösen teszteli: az azonosításhoz ezentúl az utasoknak nem kell majd megállnia, hanem egyszerűen csak végig kell sétálni egy alagúton – az azonosításhoz sem az útlevelet sem más utazási okmányt nem kell elővenni. A rendszert a tesztelési szakasz lezárulta után fogja az Emirates kiterjeszteni a check-in pultokra, a lounge-okra és a beszállító kapukra. A biometrikus azonosításhoz szükséges információkat a dubaji határőrség tárolja, és természetesen egyelőre csak önkéntes alapon működik. Az Emirates emellett úgy határozott, hogy első körben csak a prémium jegyet vásárló utasok számára teszi elérhetővé a rendszert.
Az Emirates biometrikus útvonala első körben azért lesz jó, mert kényelmesebbé teszi az utasok reptéri mozgását – a remények szerint azonban a repülőtéri megérkezés és a beszállás közötti idő is lerövidül majd. Sőt, a légitársaság (vagy a repülőtér) idővel személyre szabott szolgáltatásokat is fog tudni adni: a rendszer a repülőtéren gyorsan meg fogja tudni találni például azt az utast, akinek már indul a gépe, így kisebb eséllyel fog valaki lemaradni például azért, mert eltévedt a terminálban.