- 2019. március 22., 09:00
A két legnagyobb hazai online bolt egyesül, és régiós piacvezető szerepre tör.
Hirdetés

Egyesülni szeretne az Extreme Digital és az eMag, Magyarország két legnagyobb online boltja. Amennyiben a tranzakcióra a Gazdasági Versenyhivatal is rábólint, az egyesülés a harmadik negyedévben indulhat, lezárására pedig valamikor 2020-ban kerülhet sor. A tranzakció eredményeképpen természetesen Magyarországon továbbra is a legnagyobb online bolt jön létre, ennél fontosabb azonban, hogy az egyesüléssel létrejövő vállalat régiós szinten is nagy terveket szövöget.

Az új cégben az eMag 52, az Extreme Digital 48 százalékos tulajdonos lesz. Jelenleg az Extreme Digital számít a legnagyobb forgalmú online boltnak Magyarországon, viszont a vállalat hibrid modellt tart fent, vagyis vannak „igazi” boltja is, a cég szám szerint 16 üzlettel rendelkezik.

Az egyesüléssel létrejövő új cég pontos működési modelljének kidolgozása folyamatban van, de fontos kérdésekre már most tudni lehet a választ. Példáu arra is hogy az egyesülést követően rövid távon biztosan nem fog eltűnni egyik márkanév sem, így a webáruházak párhuzamosan futnak majd – ez pedig azt jelenti, hogy a fogyasztók számára túl sok változás nem lesz érzékelhető, legalábbis kezdetben biztosan. Később viszont van lehetőség arra, hogy az árak akár csökkenjenek; a nagyobb cégméret a beszállítóknál például előnyösebb pozíciót jelent, de a háttérben fontos optimalizálásokra is lehet számítani (például szállítás, raktározás, stb.), így várható az is, hogy a működési költségek alacsonyabbak lesznek.

Az egyesülés legfontosabb célja viszont az, hogy az új vállalat ne csak Magyarországon, hanem régiós szinten is meghatározó szereplője legyen a piacnak – nemzetközi tapasztalata egyébként már mindkét cégnek van, az Extreme Digital hét környező országban is üzemeltet webáruházat, a dél-afrikai kézben lévő eMag központja pedig eddig Romániában volt.

Címkék
Hozzászólások