Skip to main content

Jól keres a mobilokon a Sony

FacebookFacebookFacebookFacebook
Csak épp nem úgy, ahogyan azt a legtöbben elsőre gondolnák: nem a telefonok, hanem a szenzorok fogynak jól.
Hirdetés

Az elmúlt két évben már nemcsak a csúcs- és felsőkategóriás telefonok, hanem a középkategóriás mobilok is kettő vagy esetenként három kamerával érkeznek, ami azt jelenti, hogy a képfeldolgozó szenzorok iránt hirtelenjében két-háromszorosásra nőtt az igény. A szenzorpiac legnagyobb szereplője a Sony; és a jelek szerint a japán gyártó tudja tartani az iramot. Ennek köszönhető, hogy a vállalat elég jó második negyedévet zárt (a japán üzleti év nem a naptári évhez igazodik): a vállalat 19 százalékkal növelte árbevételét, 16 százalékkal pedig a profitját. A növekedés legnagyobb részben az Imaging and Sensing Solutions divízió szárnyalásának köszönhető, amely 59 százalékos növekedést tudott felmutatni.

A Sony vezetésre arra számít, hogy a szenzorok iránti igény a jövőben sem fog csökkeni, ezért a vállalat egy új gyár felhúzásával a közeljövőben kapacitásbővítést tervez. Tény, hogy továbbra is a szenzorok számának növelése az egyetlen út, ha a gyártók többféle zoom tartományt szeretnének lefedni a telefonokkal úgy, hogy a készülékek vastagságát a jelenlegihez képest nem növelik túlzott mértékben. Vagyis összességében a Sony szépen keres a mobil piacon, de a vezetés legnagyobb bánatára a profithoz a telefonok eladása egyelőre még mindig csak negatív előjellel járul hozzá.

Ez is érdekelhet