A profi brókerek kijelzők garmadáját bámulják, hogy mindig a legjobb döntést tudják hozni. Otthoni környezetben viszont nem igazán kivitelezhető már három-négy monitor használata sem, mert a legtöbb lakásban nincs hely – és persze legyünk őszinték, egy nappaliba nem is való ennyi kijelző. A Mitsubishi kitalált egy jó megoldást: virtuális térbe kell költöztetni az információkat. A platformot igazából nem a Mitsubishi, hanem a befektetésekkel foglalkozó leányvállalata, a Kabu.com fejlesztette ki: egy közönséges VR szemüveg segítségével „megnézhető” virtuális szoba képében.
A virtuális szobának természetesen megvan az az előnye, hogy bármilyen módon berendezhető, így a tér és a benne lévő információk akár teljesen személyre is szabhatók. Van azért hátrány is, főleg az otthon kereskedők esetében: a virtuális térben ugyan sok információ fér el, azonban ezekhez csak akkor férünk hozzá, ha rajtunk van a szemüveg, tehát vagy tőzsdézünk, vagy elérhetők vagyunk a való világ számára is. A kettő együtt nem igazán megy.
A koncepció nevén egyébként túl sokat nem gondolkoztak a Kabu.comnál, VR-STATIN lett a platform neve. Egyelőre csak prototípusról van szó, de jó látni, hogy új területek is érdeklődnek a virtuális valóságban rejlő lehetőségek iránt.