Az okostelefonos piac növekedése megállt, a kínai gyártók térnyerésével pedig az Apple dolga egyre nehezebb: a vállalat nem számít arra, hogy az eladások növekednek majd. Nem véletlen, hogy az Apple a jövőben nem ad ki részletes statisztikát arról, hogy mennyi telefont értékesít egy adott negyedévben. Pánik persze nincs, az Apple-nek van terve, amelyet egy ideje már következetesen alkalmaz is: a gyártó a szolgáltatások felé mozdul. A cél az, hogy 2020-ra a bevételek elérjék a 2016-os szint dupláját!
A szolgáltatások között az egyik fontos pillér az iTunes, mégpedig azért, mert filmeket és sorozatok epizódjait is meg lehet vásárolni; és az Apple úgy döntött, hogy a platformot most megnyitja külső gyártók felé is (eddig a saját eszközökön kívül egyedül Windowson volt elérhető a szolgáltatás). Az első partner a Samsung lesz, a koreai gyártó 2018-ban és 2019-ben megjelenő valamennyi okosétévéjére elérhető lesz az App, a tévék ráadásul az AirPlay 2 szolgáltatást is támogatják majd, vagyis Apple eszközökről közvetlenül, Apple TV nélkül, lehet majd rájuk tartalmat streamelni. A megállapodás 2019-ben biztosan exkluzív, de jövőre valószínűleg más gyártók felé is nyitni fog az almás gyártó. Erre szüksége is van, elvégre az egyik legnagyobb vetélytárs, a Netflix szinte minden tévén elérhető, vagyis nem igazán lehet másképpen versenyre kelni vele.
A tévékkel nemcsak a mobilon vagy tableten megvásárolt filmekhez lehet majd hozzáférni, hanem közvetlenül is lehet vásárolni. A lépéssel pedig alighanem az a kérdés is eldőlt, hogy az Apple fog-e valaha saját tévét piacra dobni vagy sem.