- 2018. október 18., 19:00
Ez ugyan még a távoli jövő, de az Alps készül arra, hogy a vezetőülésben is kényelmesebbé tegye az utazást.

Az Alps rengeteg technológiát fejleszt, ezek egy része az autókban kap illetve kaphat majd helyet. A CEATEC-en egy koncepciómodell azokat a terveket mutatta be, amelyek a „kaphatnak majd helyet” kategóriába tartoznak. A vállalat mérnökei azt a feladatot kapták, hogy a vezetőülésben helyet foglaló „utas” környezetét tegyék minél kényelmesebbé. Mégpedig azért, mert a japán gyártónál arra számítanak, hogy a nem túl távoli jövőben eljöhet azoknak az önvezető autóknak a kora, amelyeknél már nem kell a sofőrnek – attól függetlenül, hogy nem ő vezet – folyamatosan figyelnie az útra is.

Az Alps a gesztusvezérlésben találta meg a kulcsot: ahelyett, hogy mindent gombokkal kellene vezérelni, az autóban számos kamerát és ultrahangos érzékelőt helyeztek el, így minden gesztusvezérléssel működik. És hogy minden teljesen egyértelmű legyen, mindent ott kell majd „kapcsolgatni”, ahol az logikus. Ha például az ablakot szeretnénk le vagy felhúzni, akkor az ablak előtt kell lefelé vagy felfelé legyezni a tenyerünkkel, ha a szellőzést szeretnénk bekapcsolni, akkor pedig annál a szellőzőnél kell „jelezni”, ahonnan a levegőt szeretnénk kapni.

A gesztusvezérlés koncepciója mellett a „pilótafülkében” még egy újdonságot is meg lehetett nézni: a kormányba szerelt érintésérzékeny felület nemcsak azt tudja megmondani, hogy fogjuk-e a kormányt, hanem azt is, hogy rendesen megmarkoltuk-e, vagy éppen csak, hogy hozzáérünk az ujjunkkal. Ha tippelni kellene, akkor azt mondanánk, hogy ez a kütyü sokkal előbb be fog kerülni az autókba, mert jelenleg az autonóm rendszerek még nem tökéletesek, ezért a gyártók előírása szerint akkor is beavatkozásra készen kell figyelnie a sofőrnek, ha az autó saját magát vezeti. Ezzel a kütyüvel pedig ezt tökéletesen lehet ellenőrizni.

Címkék
Hozzászólások