- 2019. január 9., 17:00
Ha a gyártók az ésszerűség határain belül szeretnének maradni, akkor vajon meddig növelik még a képátlót?
Hirdetés

Évente nagyjából 150-180 millió tévé talál gazdára, az értékesített készülékek átlagos képmérete pedig szépen lassan növekszik. Öt éve még bőven 40 col alatt volt ez az adat, manapság viszont már közelebb van az 50 colhoz – részben azért, mert a kínálatban egyre nagyobb és nagyobb kijelzővel szerelt típusok jelentek meg, részben pedig azért, mert eközben az árak is csökkennek. Az viszont nagyon érdekes kérdés, hogy vajon a képméret meddig növekszik még? Jelenleg 90-100 col környékén járunk, az LG 88, a Samsung 98 colos méretben mutatott be 8K-s tévéket a mostani CES-en.

A technológia ugyan rendelkezésre áll ahhoz, hogy még ennél is nagyobb tévéket készítsenek a gyártók, azonban gazdaságosság alapján már aligha érné meg számukra a dolog (nagyobb selejtarány, nagyobb meghibásodási arány, nehezebb gyártás, stb.) Meg persze azt is figyelembe kell venni, hogy már a 65-75 colos tévék piaca sem pörög túlságosan, egyszerűen azért, mert ezek a méretek egy átlagos lakásba már túl nagynak számítanak.

Úgyhogy valószínű, hogy az út végéhez értünk, szerintünk nem lehet arra számítani, hogy a képátló tovább növekszik. Ami nem jelenti azt, hogy biztosan nem lesz igény a dologra, ezt az igényt viszont a gyártók nem a hagyományos módon, hanem új módszerekkel, például moduláris felépítésű panelekkel (például Samsung Micro LED) fogják kiszolgálni. Vagy akár projektorral, hiszen 100 colos méret felett már ez a technológia is simán a vetélytársak között említhető. És itt nem feltétlenül csak a klasszikus megoldásokra kell gondolni, hanem az LG rövid vetítési távolságú projektora is képbe kerülhet. Szó szerint.

Címkék

Ezek is érdekelhetnek

2010. október 15., 18:00
2012. július 18., 12:00
Hozzászólások