Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy a Chrome-ban lévő inkognitó mód bekapcsolása ellenére a Google és más vállalatok továbbra is gyűjthettek adatot a felhasználók tevékenységéről; ezért vizsgálat indult a keresőóriás ellen, amelynek vége 5 milliárd dolláros bírság is lehet.
Az inkognitó mód lényege – a közvélekedés alapján – az, hogy a böngésző megakadályozza, hogy a szolgáltatók sütik vagy más módszerek segítségével kövessék a felhasználói tevékenységet. A dolog azonban csak részben igaz, hiszen ha valaki inkognitó módban bejelentkezik például a Gmailbe, akkor azzal máris azonosítja magát, így újra van lehetősége a Google-nek a követése. És persze a dolog működik más szolgáltatóknak, ha a felhasználó hozzájuk is bejelentkezik. Vagyis attól még, hogy az inkognitó mód be van kapcsolva, simán kaphatunk személyre szabott hirdetéseket például. És ez igazából logikus is a működési elvből - csak sokan máshogy gondolkodnak.
A Google tagadja, hogy félrevezette volna a felhasználókat, a vállalat szóvivője is éppen azt emelte ki, hogy az inkognitó mód a leírása alapján is a felhasználói adatok és eléőzmények betöltése nélkül indul, de amíg az összes ablak bezárásra nem kerül, addig – bejelentkezést követően – az adott munkamenet ideje alatt a szolgáltatók továbbra is hozzáférhetnek személyes adatokhoz és tevékenységekhez.