AI és okos tervezési filozófia az LG-nél
Az LG sajtótájékoztatója alapján már tudjuk, hogy a dél-koreai gyártó a mesterséges intelligencia segítségével a teljes életünket szeretné átalakítani, de ez nem jelenti azt, hogy az AI eszközszinten ne hozna újdonságokat. A tévék esetében az AI funkciók természetesen a webOS részeként érkeznek, és azt kell mondanunk, hogy van pár ötletes megoldás az LG tarsolyában. Az alapot persze az jelenti, hogy úgy beszélhetünk a tévével, mint egy hús-vér emberrel – azaz nem kell kínosan ügyelni a parancsok, kérések megfogalmazására, bátran elmondhatjuk normál módon, ha szeretnénk valamit.
Az AI-t nyilván sok mindenre lehet használni, de véleményünk szerint az LG-nek sikerült olyan funkciókat kimazsoláznia, amik valóban hasznosak lehetnek – kezdésnek itt van rögtön az, hogy a tévé hang alapján felismeri a családtagokat, így mindenkinek saját profilja lehet. A tévé persze gyűjti a személyes adatokat, legfőképpen azt, hogy milyen jellegű műsorokat nézünk – ez a későbbi tartalomajánláshoz fontos. Érdekes adat, hogy az átlagos felhasználó napi 30 percet tölt azzal, hogy azon gondolkozik a tévé előtt, hogy mit is nézzen. Az AI ezt az időt lerövidítheti, hiszen szépen lassan megtanulja az ízlésünket, és pontos személyre szabott ajánlásokat tud adni.
Az LG megtanította a tévét arra is, hogy AI segítségével a hangsávból csak a beszédet erősítse fel – este ez kifejezetten hasznos, ha a családtagok esetleg már alszanak. További hasznos funkció a valós idejű feliratozás, ami elvileg magyar nyelven is elérhető lesz, de azért várjuk meg ezzel, amíg az új modellek valóban piacra kerülnek. A webOS kap egy LG-s „karikázva keresés” funkciót is, amivel lényegében bármire, ami a képernyőn látszik, rá tudunk keresni – ez a funkció részben felhőben működik, de az adataink állítólag sosem hagyják el a tévét. Keresni lehet például egy szereplő által viselt ruhára, vagy valamilyen épületre, helyszínre, stb.
Ami fontos még, az az, hogy ezek a funkciók nemcsak a 2025-ben megjelenő tévéken lesznek elérhetők, hanem frissítéssel a tavalyi modellek is megtanulják őket.
Az LG a mesterséges intelligenciát más termékeknél is alkalmazni fogja: a prémium hangprojektoroknál például az AI nagyfrekvenciás hang és azok visszaverődése alapján térképet rajzol a szobáról a tökéletes beállításhoz. A termékek ráadásul képesek kommunikálni a tévében lévő processzorral a jobb minőség érdekében – persze ez csak akkor működik, ha a tévé is az LG-től érkezik. Viszont nemcsak ezért lehet érdemes az LG termékeit együtt használni, hanem azért is, mert az SC9S-hez például olyan konzol is jár, amivel a soundbar fellógatható a tévére; így a hangprojektor együtt mozog a megjelenítővel, ha az olyan állványra került, ami az elforgatását is lehetővé teszi.