Skip to main content

Helló, M vagyok! Digitális asszisztens már Facebookon is

FacebookFacebookFacebookFacebook
A Facebook keresője jobb, vagy jobb lesz, mint a tisztán gépi algoritmusokkal dolgozó Siri vagy a Cortana.
Hirdetés

Az M minden bizonnyal a Messengerből kapta a nevét, és nem valami férfi vagy női név rövidítése. Az M nemtelen, viszont válaszol a neki feltett kérdésekre. Természetesen a Messenger alatt hívható, és felismeri a beszédet is. Hogy magyarul tud-e majd, az egyelőre rejtély. Az viszont biztos, hogy a készítők szerint leköröz minden más keresőt: a Taskrabbit, az Operator és az új Magic például teljes mértékben a felhasználókra támaszkodik, a keresést egy valós személy válaszolja meg. A Siri, Google Now, Cortana ezzel szemben a technológiát használja, adatbázisokban keres. Az M egy hibrid megoldás, amely bizonyos kérdéseket a helyileg illetékes támogató csoportnak továbbít, miközben megtanulja az emberi válaszokat. Ami automatikus, az a feltett kérdésünkre (pl. mit vegyünk ajándékba a barátunknak) megjelenő kérdezz-felelek, valamint a korábban a barátunkkal folytatott csevegés tartalmának az elemzése. Ezen túl a Facebook megbízottjai segítenek, így lehet egy szülinapi bulis vacsora éttermi foglalásából az ünnepelt kedvence, amit már másnap reggel frissen sütve házhoz szállítanak. Hogy hány ilyen megbízott van, ami elsősorban az M viselkedését javítja, egyelőre titok.

De miért is fontosak a keresések? A kérdésre, hol a legjobb a Pizza, a legtöbb kereső megadja a legközelebbi étterem címét, és még az asztalfoglalásban is segít. Ez mind automatizálható. A Facebooknál viszont rájöttek arra, hogy a keresések mögött mindig valamilyen vásárlással kapcsolatos dolog áll, egy tranzakció, netán valami, ami idővel a Facebooknak pénzt hoz. A Facebook pedig nagyon szeretne a cégekkel együttműködni, így például a nagyobb cégek (pl. HBO) ügyfélszolgálatát is ellátná, hiszen kellemesebb csevegni valakivel a Messenger alatt, mint hallgatni a telefon „kérem várjon” szövegét. Ezzel a fogással bizonyos cégekhez lehet irányítani a fogyasztókat, így a Facebook még többet kereshet. De a dolog a cégek ügyfélkezelését is segíti, a Businesses on Messenger szolgáltatással a cégek közvetlenül figyelmeztethetik az ügyfeleket a csomagok feladására, várható érkezésére, a szolgáltatás módosítására, stb.