Nem pörögnek az okosórák
A közel 52 százalékos visszaesés a 2015-ös év hasonló időszakával összevetve értendő, és nem fest valami rózsás képet az okosórák piacának állapotáról. A legnagyobb visszaesést egyébként a Motorolát birtokló Lenovo szenvedte el, de a második helyezett a piacot vezető Apple lett, akinél 72 százalékkal csökkentek az eladások. A piac egyetlen nyertese a Garmin, akinek sikerült több, mint háromszorosára növelni ezt, igaz, ebben alighanem az egyre bővülő portfólió, illetve az egyetlen szegmensre történő erős koncentráció is segítette.
A képet persze árnyalja kicsit, hogy a harmadik negyedévben alig történt valami okosórás fronton: az Apple az utolsó két hétben tette csak elérhetővé a Watch 2-t, ennek eladásai tehát nem igazán láthatóak, a Gear S3 még meg sem érkezett, a többi ismert márka (Huawei, LG, Motorola) piacra sem lépett új változatokkal.