A szabadalom lényege egy olyan rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a megosztott fotók alapján a Facebook egy egész háztartás számára ugyanazokat a hirdetéseket dobálja fel. A lényeg ezúttal nem a szűk környezetben értelmezett családon van, hiszen attól még, hogy valaki szülő-gyermek kapcsolatban van (például), nem biztos, hogy ugyanott is laknak – a másik oldalon pedig az is elképzelhető, hogy nem rokonok laknak egy helyen. A Facebookbok mesterséges intelligencia segítségével ezeket a kapcsolatokat térképezi fel, mégpedig azért, hogy a hirdetéseket még pontosabban tudja célozni. Az igazán ijesztő a dologban az, hogy a szabadalom alapján azt algoritmus nemcsak a Facebookra regisztrált embereket tudja kikövetkeztetni, hanem azokat is, akik nincsenek regisztrálva a közösségi oldalon, de együtt élnek velünk. Sőt, következtetni tud valószínűleg arra is, hogy van-e például háziállatunk.
A Facebook rendszere már most is sok esetben össze tudja kötni a felhasználókat (például azonos időben, azonos helyre történő bejelentkezések alapján), a mostani módszer azonban elsősorban a megosztott fotók elemzésén nyugszik. Ez adott esetben egész extrém információk megszerzését is jelentheti, ha a rendszer elég fejlett, akkor akár azt is meg tudja állapítani, hogy egy-egy adott termékből milyen márkájút használunk.
Arról egyelőre semmilyen információ nincs, hogy a szolgáltató a szabadalomban leírt technológiát használja-e vagy sem; az is lehet, hogy igen, de nem kizárt az sem, hogy végül az ötlet a virtuális fiók mélyén végzi.