Még mindig a Samsung a művészi tévék királya
A Samsung első olyan tévéje, amely nem elektronikai eszköznek, hanem egy valódi képkeretnek nézett ki, és ezzel valóban díszítette a szobát, 2017-ben jelent meg – a Frame azóta több frissítést is megélt, de az alapkoncepció nem változott. CES-re a dél-koreai gyártó egy meglepetéssel készült: a Frame mellé érkeznek a Frame Pro tévék, amelyekhez a One Connect Box is jár.
Azaz a tévének csak egy konnektorra van szüksége a falon, az adatok már vezeték nélküli kapcsolaton keresztül jutnak el hozzá. Pontos specifikációkat a Samsung egyelőre nem mutatott, a vállalat mindössze annyit árult el, hogy ebben a tévében is NQ4 Gen 3 chip dolgozik majd, ami alapján a Frame Pro QLED-panelje 4K részletességet nyújt. Természetesen a széria egyedi funkciója, amely szerint a tévék kikapcsolt állapotban valamilyen művészeti alkotást mutatnak, a Frame Pro készülékeknél is elérhető.
Noha teljesen egyértelmű, hogy a koncepciót a Samsung érzi a legjobban, egyre több versenytárs is beszállna a versenybe. A Hisense például a tavaly áprilisban bejelentett CanvasTV sorozattal, amely 55 és 65 colos méretben elérhető – és amelynek tagjain kikapcsolt állapotban ugyanúgy festményeket és más alkotásokat nézhetünk.
Az LG okosba’ oldotta meg a kérdést. A vállalat a StanbyME második verzióját (StanbyME 2) készítette fel arra, hogy akár teljesen vezeték nélkül, akkumulátorról is működjön, és ha már így alakult, készült hozzá egy olyan szíj is, amivel a falra is fel lehet lógatni – álló helyzetben. A tévé ilyenkor mindenféle widgetet tud megmutatni, amelyek között nemcsak kép lehet, hanem akár óra, naptár is.
A TCL-nél az A300-as széria illeszkedik a sorba; az ide tartozó tévék egy cserélhető keretet és egy olyan négylábú állványt kaptak, amivel akár a szoba közepén is elhelyezhetők. A tévék további érdekessége, hogy a hangrendszert a Bang & Olufsen tervezte, és egy méretes basszusláda is tartozik hozzá – ízlés kérdése, hogy ez is elhelyezhető-e a szobában úgy, hogy ne törje meg a hangulatot.