Skip to main content

Mobilos fizetés már az OTP-nél is

FacebookFacebookFacebookFacebook
A szolgáltatás egyelőre jó szokás szerint csak saját kibocsátású kártyákkal működik, de van remény!
Hirdetés

Lassan kezd beindulni a hazai mobilfizetés is; habár univerzális megoldás még mindig nincs, egyre több bank gondolja úgy, hogy érdemes kihasználni a technológiában rejlő lehetőségeket. Az OTP Bank nagyjából 3 millió ügyféllel rendelkezik, a Simple alkalmazás frissítését követően mostantól az okostelefonba költöztethetik bankkártyájukat, és így a telefonnal is fizethetnek a pénztáraknál. Az OTP Bank a negyedik szereplő a hazai piacon, aki ilyen megoldást kínál: a Gránit Bank tavaly óta teszi lehetővé a bankkártyák digitalizálását, az MKB Bank és a Telenor pedig idén vezették be hasonló szolgáltatásukat.

Első ránézésre az OTP Bank-féle mobilfizetés is a szokásos séma szerint működik: használatához nemcsak legalább Android 4.4-et futtató, NFC-képes telefonra, hanem az OTP Bank által kibocsátott bankkártyára (MasterCard vagy Maestro) is szükség van. A bankkártyát a telefonos alkalmazásban pillantok alatt lehet digitalizálni. A Simple alkalmazás érdekessége, hogy a kártyahasználatot egyszerűbbé teszi azzal is, hogy a PIN-kód helyett a telefon feloldásához szükséges jelszót is használhatjuk, vagyis amikor a feloldott mobillal fizetünk, akkor 5000 forint felett sem kell a kártyához tartozó kódot megadnunk. A fizetési tranzakciókhoz nincs szükség internetkapcsolatra, de a szükséges tokenek letöltéséhez az OTP Simple alkalmazásnak időnként internethez kell jutnia.

Ami a bejelentést igazán érdekessé teszi, az az, hogy a bank közleménye úgy fogalmaz: az OTP Bank a szolgáltatást egyelőre saját ügyfelei számára teszi elérhetővé. Ez számunkra azt jelenti, hogy tervbe van véve, hogy később az OTP Bank rendszerébe akár más bankok kártyáit is lehessen integrálni. Egyelőre semmi információnk nincs arról, hogy ezt hogyan képzelik el a banknál, de már maga a szándék dicséretes. Az biztos, hogy aki elsőként áll elő univerzális megoldással, az villámgyorsan sokkal több ügyfelet szerezhet, és még a bankok saját alkalmazásaiból is könnyen el tudja szipkázni az ügyfeleket; aki ugyanis több kártyát használ, annak mindenképpen jobb, ha egy szoftver kezeli a plasztikokat, mert így fizetés előtt egyszerűbb menedzselni, hogy mikor melyik kártyát szeretnénk használni. A Simple alkalmazást egyébként nem közvetlenül az OTP Bank fejleszti, hanem a saját tulajdonú fintech cég, az OTP Mobil Kft. – és ez a cég az üzemeltető is.