- 2017. november 6., 15:30
A kontinensünkön az átlagosnál magasabb a prémium termékek aránya, és ez kedvez az LG-nek.
Hirdetés

Más régiókhoz képest az európai tévépiacra az új technológiák gyors adaptálása és terjedése jellemző: a GfK kutatóintézet legfrissebb jelentése szerint a teljes piac 76 százalékát az UHD-képes tévék adják, de magas a HDR-t illetve a WCG-t támogató készülékek aránya is. Amióta a Panasonic befejezte a plazmatévék gyártását, a technológia viszont nem volt kérdéses: csak az LCD jöhetett szóba. Egészen 2013-ig, amikor is az LG úgy gondolta, hogy az OLED elég érett ahhoz, hogy tömeggyártásba kerüljenek a tévé méretű panelek is. Sokáig a koreai gyártó volt az egyetlen, amely (saját paneljeire alapozva) OLED-tévét forgalmazott, de 2013 óta a nemzetközi kiállításokon járva egyre több gyártó standján láttunk OLED-tévét. A 2017-es IFA-n például már 13 vállalat használta a technológiát, még ha az ott bemutatott típusok közül kereskedelmi forgalomban azért sok modell nem elérhető.

A számok mindenesetre jól jelzik, hogy az OLED ma már nemcsak papíron alternatíva: az 55 colos képátmérőjű, 2000 dollárnál drágább készülékeknél négy eladott tévéből három OLED-panelt használ, míg a 65 colos, 3000 dollárnál drágább tévéknél 61 százalék a technológia részesedése. Habár a torta nem egyedül az LG-é, a vállalatnál biztos, hogy nem elégedetlenek, mivel szinte (ha nem) az összes kereskedelmi forgalomba kerülő OLED-tévében LG Display panel van. Az OLED népszerűsége több dologra is visszavezethető: a legjobb feketét, a legjobb kontrasztarányt és a legjobb válaszidőt nyújtja, emellett pedig a fizikai jellemzőinek hála a tervezők is kiélhetik magukat. A technológia két legnagyobb hátránya az ár és a fogyasztás, de előbbi rohamosan esik, utóbbi pedig annyira nem kritikus tényező azért. Az LG Display 2017-ben várhatóan összesen 1,7 millió OLED-panelt fog gyártani, jövőre pedig a várakozások szerint csaknem 50 százalékkal, 2,5 millióra nő majd a termelés volumene.

A prémium kategóriában egyébként sokáig a Samsung volt az egyeduralkodó, most azonban valamit biztos, hogy villantania kell a gyártónak ahhoz, hogy visszaszerezze vezető pozícióját – tévéi továbbra is kiválóak, csak van náluk jobb. Talán a januári CES-en kiderül, hogy van-e csattanós válasz az OLED-re; a tavaly bemutatott QLED, ahogyan azt mi is megjósoltuk, jelenlegi formájában nem elegendő ahhoz, hogy az OLED-del felvegye a harcot.

Címkék