- 2018. január 8., 08:00
Nem egyszerűséggel csak „A fal”-nak nevezte el legújabb tévé prototípusát a Samsung. Mondjuk a méret indokolja is.
Hirdetés

146 colos, vagyis 3,7 méter képátlójú a Samsung legújabb üdvöskéje, amely ha nem is azonnal, de pár éven belül újra felforgathatja a tévés piacot. Amint arról korábban már többször beszámoltunk, a Samsung tavalyi éve nem egészen úgy alakult, ahogyan azt a menedzsment szerette volna, ezért mindenképpen szükséges volt a megújulás. A Samsung CES-es sajtótájékoztatója ugyan csak holnap lesz, de az elmúlt évekhez hasonlóan a Samsung idén is egy nappal korábban bemutatta a legnagyobb dobását, a MicroLED technológiára alapozó, The Wall névre hallgató LED-tévét.

Habár a vállalat egyelőre nem szeretné összehasonlítani az OLED-del, a MicroLED lehet az a technológia, amellyel a Samsung (pár éves távlatban) ismét megszorongathatja az LG-t a prémium kategóriában: köszönhetően annak, hogy minden egyes alpixel egy önálló LED-es fényforrás, a monstrum nemcsak kiváló fényerővel (akár 2000 nit), hanem tökéletes feketével és végtelen kontraszttal is rendelkezik. Sőt, még az az előnye is megvan az OLED-del szemben, hogy a pixeleket a legapróbb mellékhatás nélkül lehet ki-be kapcsolgatni, így nem kell aggódni a sötétebb területek részletességéért sem. Ugyanakkor nem véletlen, hogy a Samsung szeretné elkerülni az összehasonlítást, a technológia ugyanis, minden előnyével együtt, ma még nem elég fejlett ahhoz, hogy valóban felvegye a versenyt az OLED-del. Mégpedig azért nem, mert hiába sikerült csökkenteni a LED-ek méretét, a fényforrások még mindig nem elég aprók ahhoz, hogy otthoni méretekben lehessen gondolkodni: 146 colra van szükség ahhoz, hogy a MicroLED-et a 4K-s felbontással össze lehessen hozni.

A tévé egyébként nem egyetlen nagy panelből áll, hanem tenyérnyi méretű modulokból rakták össze, így adódik, hogy a Full HD-s részletességhez viszont már 73 col is elég lenne. Ez persze csak elméleti felvetés, mert a Samsung úgysem fog Full HD-s tévét vinni a prémium termékek piacára. Így bár az első MicroLED-es tévék akár már 2018-ban elérhetők lehetnek, tartunk tőle, hogy azokat nem otthoni környezetbe szánja a vállalat. Már csak azért sem, mert a modulos felépítésnek megvan az az előnye is, hogy bármilyen méretű és képarányú kijelzőt össze lehet rakni, ami pedig elsősorban a digitális hirdetőtáblák piacán jöhet jól az ügyfeleknek. Nagy kár, hogy még várni kell rá, mert a képminőséget illetően a MicroLED tényleg nagy dobásnak tűnik.

Címkék
Hozzászólások