A történetben sajnos igazából semmi meglepő sincsen, a japán gyártó éveken keresztül halogatta a megújulást, amikor pedig váltott végre, akkor sem feltétlenül a jó irányba indult el – erről a tesztjeinkben is többször írtunk. Noha a Sony összességében kilábalt a gödörből, a mobilos részleg gyászos teljesítményt nyújt: a vállalat az év harmadik negyedében mindössze 1,6 millió készüléket értékesített. Annyi telefont, amennyit a Samsung, a Huawei vagy az Apple, ha jobb napja van, 24 óra leforgása alatt el tud adni.
A mobilos részleg árbevétele 1 milliárd dollár volt, a veszteség azonban nemcsak ehhez képest nagy, hanem egyébként is: 265 millió dolláros mínusszal zárta a negyedévet a gyártó. A vezetés korábban úgy számolt, hogy éves szinten 10 millió készülék is gazdára találhat, azonban az előrejelzés mostanra 7 millióra csökkent, és még ez a nem túl nagyratörő terv sem biztos, hogy tartható lesz. A veszteség várható mértéke éves szinten a 850 millió dollárt is elé fogja érni; a Sony ennek ellenére egyelőre nem gondolkodik a mobilos részleg felszámolása vagy kiszervezése mellett. Erről árulkodik legalábbis a menedzsmentnek az a kijelentése, hogy a jelenlegi helyzetben nem várható, hogy már 2019-ben nyereséges legyen az üzletág, sőt még 2020-ban is negatív eredmény várható.