- 2019. január 9., 15:00
Egyelőre legalábbis. Helyette fejleszti, a kérdés már csak az, hogy ez a dél-koreaikon kívül jó-e valakinek.
Hirdetés

A digitális személyi asszisztensek piaca mostanában virágzik, azonban a piacvezető Google-t és Amazont elég nehéz bárkinek is megszorítania; a Google például épp most jelentette be, hogy január végére 1 milliárd terméken lesz elérhető az Assistant szolgáltatása. Ez nem jelenti azt, hogy más gyártók ne fejlesztenének a területen, ám ahogyan azt a Samsung-féle Bixby példája is mutatja, a siker nem jön könnyen. Pedig a Samsungnál pénzben nincs hiány, így az, hogy a szolgáltatás nem népszerű, nemes egyszerűséggel azért van, mert nem elég jó.

A Samsung ezt részben be is látta, amikor úgy döntött, hogy a tévéin például nem erőlteti tovább a Bixby kizárólagosságát, hanem telepíti rájuk a Google szolgáltatását is. Ezzel rögtön adta magát a kérdés is, hogy vajon a Samsung feladja-e a Bixbyt vagy sem. Nos, egyelőre úgy tűnik, hogy ez nem fog megtörténni, a vállalat ugyanis azt jelentette be, hogy a Bixby a telefonok és a tévék után a hűtőkbe és más otthoni eszközökbe is beköltözik, ezen felül pedig a jövőben egy sor Google szolgáltatáshoz (Térkép, YouTube, Google Play) is hozzáférhetünk majd rajta keresztül. Sőt, a Samsung végre minden fejlesztő számára megnyitja a platformot (ez igazából már tavaly év végén megtörtént).

Egyelőre persze nem tudni, hogy mindez mennyire fogja segíteni a Samsungot a céljai elérésében, de az biztos, hogy a Bixby ezekből a változásokból csak profitálhat.