- 2019. április 3., 10:00
A Huawei után a Xiaomi lehet a második olyan kínai gyártó, amely tényleg befut Európában (is).

Tavaly több mint 400 százalékos növekedést produkált Európában a Xiaomi, és a vállalat nem áll le: természetesen idén is szeretne még több készüléket értékesíteni. A hatalmas növekedés útjában állhat esetleg, hogy a vállalat deklarálta, hogy emelni fogja az árszintet. Ha viszont az egy hónapja megjelent Mi 9 teljesítményéből indulunk ki, akkor bőven van ok a bizakodásra is. A Mi 9 ugyanis már most több mint 1 millió példányban fogyott – a Samsung és az Apple persze jóval több készüléket ad el ennyi idő alatt, de nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy a Xiaomi ehhez a két készülékhez képest szinte egyáltalán nem költ reklámokra. Az 1 milliós darabszám éppen emiatt még akkor is nagyon jó eredmények számít, ha a készülékek nagyobbik része Kínán belül talált gazdára. A teljes szériából a vállalat 1,5 milliót adott el, amely a gyengébb SE és az erősebb Explorer Edition modellek eladásait is tartalmazza.

A Xiaomi telefonok népszerűsége elsősorban abból ered, hogy a nagyon ütős hardver mellé kedvező ár társul: a Mi 9 például 450 euróba kerül (itthon 160 ezer forintba), noha hardverben közel ugyanazt hozza, mint a Samsung vagy más konkurensek csúcsmobiljai. A Mi 9 Snapdragon 855-ös rendszerchipet, 6 GB RAM-ot, 128 GB-os tárhelyet, 6,39 colos AMOLED-kijelzőt, 48+12+16 MP-es tripla kamerát és 3300 mAh-s akkut kapott.

Hozzászólások