Alakul: lehetőség lesz törölni mindent, amit a Facebook tud rólunk
A Facebook tavalyi éve az adatkezelési botrányokról szólt; mindenki számára világossá vált, hogy a vállalat a rendelkezésére bocsátott információkat nem felelősséggel kezeli. Egyelőre elmaradt a büntetés, a felhasználók tömeges elvándorlása nem következett be, a Facebook viszont kezdi megemberelni magát, és végre olyan funkciókat is beépít(ett) a szolgáltatásba, amely mindenki számára lehetővé teszi, hogy saját maga döntse el, mire ad engedélyt és mire nem. Arra viszont még mindig nincs mód, hogy a korábban gyűjtött adatokat kiiktassuk a rendszerből. A kulcsszó azonban a még, a Facebook ugyanis elkezdte tesztelni végre a Clear History (vagyis az előzmények törlése) funkciót. A dolog értelemszerűen arra lesz majd jó, hogy kitöröljük azokat az információkat, amelyeket a Facebook tud rólunk. Pont, mint böngészők esetében a sütiket. Hogy a dolog pontosan hogyan fog működni, az egyelőre még nem tudni, mert a funkció egyelőre csak béta állapotú. Bevezetése ennek megfelelően biztosan még sok hónapot vesz igénybe, de az ígéretek szerint még ebben az évben megtörténik.
A tevékenységünk elemzése viszont nemcsak a Facebooknak jó: tény, hogy a szolgáltató így jobban tudja pozícionálni a hirdetéseket, azonban az információkat arra is felhasználja a vállalat, hogy az ismerősök rengeteg bejegyzése közül azokat hozza első helyen, amelyek valóban érdekesek számunkra.
Emellet azt is látni kell, hogy az előzmények törlése egyáltalán nem biztos, hogy összességében kedvező változást hoz majd. Ha ugyanis a hirdetések kevésbé lesznek relevánsak, akkor kevésbé lesznek hatékonyak is. Ez egyfelől azt okozza majd, hogy mosópor reklámokat is nézegethetünk majd. Másfelől viszont azt is gond, hogy a hirdetők kiszolgálása és a bevételek szinten tartása is nehezebb lesz, így arra is számítani lehet, hogy amellett, hogy a hirdetések érdektelenek lesznek, még a számuk is emelkedni fog.