A CES-re jó ideje nemcsak a kütyügyártók, hanem az autógyártók is az egyik legfontosabb kiállításként tekintenek, ahol persze nem a klasszikus erényeiket, hanem az elektronikai vívmányaikat helyezi előtérbe. Az borítékolható, hogy az idei CES-en az önjáró autók lesznek a slágertéma (a Lyft például 20 önjáró autóval is készül Las Vegasra), de az is biztos, hogy lesz még számos további érdekesség is. Az egyiket közülük a Nissan fogja szállítani: a japán vállalat egy olyan „autót” is visz a CES-re, amely képes a sofőr gondolataiban olvasni.
A B2V (Brain-to-Vehicle) névre keresztelt rendszer a vezető fejéből kiolvasott információk alapján az autó viselkedését aktívan tudja befolyásolni; ezzel pedig elsősorban a reakcióidőt lehet csökkenteni. Ha az autó úgy látja, hogy a vezető fékezni, gyorsítani vagy kanyarodni szeretne, akkor a műveletet már azelőtt el tudja kezdeni, hogy megnyomnánk a pedált vagy elfordítanánk a kormányt – az előny marginálisnak tűnik, mert csupán fél másodperc nyerhető a technológiával, de egy veszélyes helyzetben ennyi idő simán dönthet élet és halál között.
A B2V-nek ugyanakkor nemcsak „manuális” módban lehet hasznát venni, hanem önjáró autókban is: ebben az esetben a rendszer az utasok komfortérzetét tudja mérni, hogy amennyiben szükséges, úgy a vezetési stílust finomítsa.
A Nissan a CES alatt egy szimulátor segítségével fogja bemutatni az igen érdekesnek ígérkező technológiát.