- 2018. július 31., 11:00
A mobilos részleg profitja harmadával esett vissza; jöhet egy alapos újratervezés?
Hirdetés

Ahogyan arra az előzetesen kiszivárgott információk alapján számítani lehetett, a Samsung idei második negyedéve nem úgy sikerült, mint ahogyan azt a vezetés szerette volna. A koreai gyártó 52,5 milliárd dolláros bevétel mellett 13,3 milliárd dolláros profitot könyvelt el; előbbi 4 százalékkal kisebb, mint egy évvel korábban volt. A profit minimális mértékben, 5,7 százalékkal nőtt – azonban ez nem a mobilos divíziónak köszönhető, ez a részleg ugyanis csak 2,7 milliárd dolláros hasznot hozott, ami 34 százalékos visszaesést jelent.

Nem teljesített túl jól a kijelzőket gyártó részleg sem, igaz itt a második félév kompenzálhatja a gyengébb elsőt, mert az Apple-nek minden eddiginél több OLED-panelre lesz szüksége. A Samsungot főleg a chipgyártás mentette meg. A vállalat egyrészt rengeteg chipet gyárt az Apple számára, másrészt a memóriapiac legnagyobb szereplője is egyben, utóbbi piacon pedig az árak az elmúlt időszakban magasak voltak.

A Samsung Galaxy S9 és S9+ elemzők szerint annyira gyengén teljesítenek, hogy ez a telefon fogy a gyártó elmúlt hat évben piacra dobott csúcskészülékei közül a legkevésbé. Tény, hogy a Samsung nincs könnyű helyzetben:
- a mobiltelefonos piac minden valószínűség szerint elérte maximális méretét, már nem nő tovább
- az Apple és a Samsung annyira felsrófolták az árakat, hogy a vásárlók ritkábban cserélnek mobilt az igazi profitot hozó csúcskategóriában,
- a Samsung telefonjainak a csúcskategóriában nemcsak az Apple mobiljaival, hanem más androidos készülékekkel is meg kell küzdeniük,
- az S9/S9+ páros nem hozott érdemi előrelépést az S8/S8+ pároshoz képest,
- a közép- és felsőkategóriában pedig a kínai gyártók térnyerése okoz fejfájást.

Összességében a Samsung persze nincs rossz helyzetben, arról egyelőre szó nincs, hogy a mobilos divízió veszteséget termelne. A vezetésnek ugyanakkor komolyan el kell gondolkodnia azon, hogy a jelenlegi stratégia középtávon működik-e, és ha nem, akkor villámgyorsan ki kell dolgoznia egy új irányt. A jövő évi termékpaletta a tervezőasztalon már szinte biztosan készen van, így a 2019-es kínálattal sok mindent nem lehet kezdeni, de ha 2020-at megújult lendülettel kezdené a vállalat, akkor most jött el a cselekvés ideje.

Ezek is érdekelhetnek

2012. augusztus 23., 12:00
2011. április 26., 12:00
Hozzászólások