- 2019. február 13., 10:30
A tévés piacot nem sikerült meghódítani, a következő bukta – a kiadók ellenállása miatt – az újságos lehet.

Ahogyan arról többször is írtunk már, az Apple szeretné elérni, hogy bevételeinek nagyobb része származzék a szolgáltatásokból. Jelenleg még mindig az iPhone-ok eladása a vállalat legnagyobb bevételi forrása, azonban az Apple az elmúlt pár hónapban több olyan lépést is tett, amelytől a helyzet változását reméli. A legújabb ötlet az, hogy az Apple is beszállna az újság előfizetések értékesítésébe. A Wall Street Journal szerint a vállalat több kiadóval is tárgyal, ugyanakkor egyelőre a másik oldal érdeklődése nem túl nagy. Mégpedig azért nem, mert az Apple amellett, hogy kedvezőbb árakat szeretne kiharcolni a fogyasztók számára, jutalékos rendszerben a hozott bevétel 50 százalékát is eltenné. Vagyis a kiadóknak egyáltalán nem biztos, hogy megéri összeállni az almás vállalattal.

Az Apple elképzelései szerint az előfizetés havi szinten 10 dollárba kerülne, és ezért cserébe a felhasználók az összes olyan hírforráshoz hozzáférnének, amely szerepel a kínálatban. A kiadóknak járó pénzt a vállalat nem „alanyi” jogon osztaná szét, hanem aszerint, hogy a látogatók mennyi időt töltenek az egyes forrásokból származó hírek olvasásával. Tekintettel ugyanakkor arra, hogy a neves amerikai lapok előfizetése jelenleg egyenként is többe kerül, mint 10 dollár havonta, meglepő fejlemény lenne, ha végül sikerülne valamilyen módon megegyeznie a feleknek. Az idő viszont sürgeti az Apple-t, mert ha igazak a kiszivárgott információk, akkor a szolgáltatás már a jövő hónapban elindul.

Az ügyre rálátó források szerint a pénz ugyanakkor csak az egyik akadály; a kiadók félnek attól, hogy a felhasználói adatok az Apple-höz kerülnek, emellett problémát jelent az is, hogy az Apple legalább éves előfizetésben gondolkodik, míg a kiadók szerint elég lenne ennél rövidebb periódus is.

Ezek is érdekelhetnek

2011. március 10., 12:00
2010. november 12., 12:00
2014. november 25., 11:00
Hozzászólások