Korábban beszámoltunk róla, hogy a Huawei szép első negyedévet zárt, akkor azonban még nem lehetett tudni, hogy a második negyedéve hogyan alakul majd a gyártónak. Az amerikai tiltás hatására sok forgalmazó és operátor jelezte, hogy addig nem forgalmaz Huawei és Honor készüléket, amíg a gyártó körüli helyzet nem rendeződik, így a növekedés könnyen meg is állhatott volna. A vállalat most közzétette a második negyedéves adatokat; ezekből pedig kiderül, hogy köszönhetően annak, hogy a kimaradás „csak” hetekben volt mérhető, a Huawei menedzsmentjének számítása jött be.
Vagyis a növekedés nem állt meg, csak picit lassult. Számokra lefordítva ez a második negyedévben 32,2 millárd dolláros árbevételt jelent, ami negyedéves viszonylatban 23 százalékos plusznak felel meg. Az év első fele összességében sem sikerült rosszul, hiszen 58,3 millárd dolláros bevétel mellett a növekedés 24 százalékra rúgott. A Huawei az év első hat hónapjában 118 millió okostelefont adott el, amivel őrzi második helyét a piacon – bár a Samsung és az Apple darabszámokat jelenleg nem közöl az üzleti jelentéseikben.
Azért a színfalak mögött azt is látni kell, hogy a növekedés motorja a hazai piac volt, ahol az első félév során – éves viszonylatban – 31 százalékkal nőttek az eladások.