- 2018. június 4., 09:00
Megint magyarázkodhat a Facebook a személyes adatok miatt, de ezúttal nincs senki, akire mutogathatna.
Hirdetés

Még ki sem heverte a márciusi adatszivárgási adatszivárgási botrányt (írtunk róla például itt, itt és itt) a Facebook, máris újabb felhők gyülekeznek a szolgáltató székháza felett. Kiderült ugyanis, hogy a vállalat rengeteg más cégnek saját maga értékesített olyan információkat, amelyek személyes adatnak minősülnek. Állítólag a Samsung, az Apple, a Microsoft és még sokan mások – összesen legalább 60 cég – kaptak személyes adatnak minősülő információkat a felhasználókról adatmegosztási megállapodás keretén belül. A program célja eredetileg az volt, hogy a készülékgyártók egyes Facebook szolgáltatásokat a saját rendszereikbe integrálhassanak. A New York Times cikke szerint a Facebook legalább 10 éven keresztül folytatta ezt a gyakorlatot.

A személyes adatok megosztásánál nagyobb gond, hogy a gyártók nemcsak a felhasználók saját adatait látták, hanem az ismerősök adatait is, bár ha a gyártók mindenki adatát megkapták, akkor az végül is túl sokat nem nyom a latba, hogy egy-egy információmorzsa pontosan honnan származik. A gond itt elsősorban az, hogy 2011-ben a Facebook ígéretet tett arra, hogy explicit beleegyezés nélkül nem ad tovább személyes információkat, márpedig itt pontosan ez történhetett.

A Facebook közleményben reagált, amelyben tagadja, hogy az információ felhasználása rosszhiszemű lett volna, ráadásul a vállalat azt állítja, hogy ezt a fajta adatmegosztást már jóval az adatszivárgási botrány kirobbanása előtt (de nem attól függetlenül), 2015-ben megszüntette. Érdekes kérdés, hogy a dolognak lesz-e hosszú távú következménye, de ha tippelni kellene, akkor azt mondanánk, hogy – életképes alternatíva hiányában – ez még mindig nagyon kevés ahhoz, hogy a felhasználók tömeges elfordulását elindítsa.

Címkék
Hozzászólások