A Sony mobil üzletága évek óta szenved; valójában sosem volt aranytojást tojó tyúk az Xperia termékvonal, de az utóbbi évek mélyrepülését már nem nagyon lehet alulmúlni. A Sony több kísérletet is tett arra, hogy újra nyereségessé tegye a mobil divíziót, azonban a készülékek tervezése során folyamatosan olyan hibák követték egymást, amelyek miatt egyik készülékből sem lett néptelefon. Minden bizonnyal a legújabb, az MWC-n bejelentett készülékek is megosztóak lesznek, mivel 21:9 képaránnyal rendelkeznek, vagyis minden más versenytárshoz képest nyúlánkabb panelt kaptak (az Xperia 1 szériáról és az Xperia 10 szériáról korábban egyaránt írtunk).
A mostani fejlemények közül legfontosabb az, hogy a vállalat az ígéretek szerint (egyelőre) nem hagy fel a telefongyártással, viszont az üzletág önállósága megszűnik: a Sony Mobile beleolvad a tévés-kamerás-audio divízióba, amelynek neve a továbbiakban Electronics Products & Solutions lesz. A döntést minden bizonnyal Kenichiro Yoshida hozta meg, aki jelenleg a Sony ügyvezetője, júniustól viszont a leköszönő Kazuo Hirai helyébe lép, és a japán vállalat elnöke lesz. Kétséges, hogy ez a változtatás önmagában elég lesz-e a sikerhez, azonban az biztos, hogy az eredmények kozmetikázására jó lehet a dolog, hiszen a mobilokon realizált veszteség el fog tűnni. Azért a vállalat konkrét lépéseket is tesz; kínai gyárát bezárja, a telefonok a jövőben Thaiföldön készülnek majd. A gyár kapacitása biztosan elég lesz egy darabig, mivel tavaly összesen alig több, mint 6,4 millió telefont értékesített csupán a vállalat. Csak összehasonlításképpen, az Apple 8-10 nap alatt értékesít ennyi készüléket.
A Sony vezetése elsősorban abban bízhat, hogy az 5G olyan piaci változásokat indít majd el, amely lehetővé teszi a vállalat számára azt, hogy újra az elit kategóriába kerüljön. A tervek szerint a Sony már 2020-ban nyereségessé tenné a mobilok gyártását, szerintünk azonban kisebb csoda lenne, ha ez sikerülne.